S Social

Drumul Athosului Românesc,  modernizat de Consiliul Județean Vâlcea!

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Mănăstirea Frăsinei este printre cele mai cunoscute și vizitate obiective turistice din Vâlcea, fiind singurul lăcaș de cult din România unde femeile nu au acces și unde viaţa monahală se ghidează după rânduielile de la muntele Athos.

Lăcașul de cult, al cărui nume a fost inspirat de pădurile de frasin care îl înconjoară,  datează din anul 1710, când doi monahi  - cuvioșii Ilarion și Ștefan – s-au retras definitiv în aceste locuri singuratice și s-au hotărât să dea o formă legală schitului pe care îl înființaseră.  

În jurul așezământului, s-au născut de-a  lungul timpului multe legende care vorbesc despre oameni aflați în suferință și bolnavi incurabil vindecați miraculos. 

DJ 658 pornește din localitatea Bujoreni ( Gura-Văii) din DN 7(E81), traversează teritoriul comunelor Bujoreni și Muereasca și ajunge la Mănăstirea Frăsinei, fiind singura cale de acces către locașul de cult.

Sursa de finanțare: Buget de stat PNDL – 2 și Buget Local.

Scurt istoric al DJ 658:

Înainte de anul 1968, acest drum era de utilitate forestieră, asigurând în același timp, și accesul locuitorilor la proprietățile din zonă. Ulterior, a fost transformat în drum comunal ( DC 171 – Gura-Văii – Muereasca- Metoc), iar din anul 2000 și până în prezent a avut regim de drum județean.

Prin modernizarea acestui drum se creează condiții de desfășurare a unui trafic fluent și civilizat, atât pentru locuitorii celor două localități, cât și pentru toți turiștii care vizitează zona și implicit cele două mănăstiri. 

Se creează, de asemenea, condiții pentru legătura între Comuna Muereasca și stațiunile Olănești și Călimănești. 

Ultima intervenție la acest drum,  care a constat în turnarea de covor asfaltic, a fost realizată în anul 2003.

De atunci și până în anul 2019, când au început lucrările de modernizare totală, drumul a suferit o degradare continuă, fiind pusă în pericol siguranța circulației.

Proiectul de modernizare a acestui drum este unul complex, ce cuprinde, pe lângă asfaltarea drumului, pe întreaga lungime de 13, 170 km, și reabilitarea a 6 poduri și construirea a 4 poduri noi.

Lucrările au presupus: 

-          Refacerea a 67 de podețe 

-          Construirea a 20 de podețe tubulare noi

-          Construirea a 194 de podețe care asigură accesul către proprietăți. 

Au fost construite șanțuri și amenajate rigole pe o distanță de 11,308 metri.

Prin proiect au fost amenajate 62 de intrări drumuri și intersecții cu drumuri publice. 

S-au realizat  lucrări de consolidare a zonelor cu probleme de stabilitate și s-au construit ziduri de sprijin. 

Lucrările au constat și în realizarea de fundații adâncite și montarea de parapet metalic pe o distanță de 8.038 metri. 

„Dumnezeu ne-a ajutat să onorăm promisiunea făcută vâlcenilor, aceea de a le pune la dispoziție, atât lor cât și turiștilor care vizitează zona, un drum de calitate, pe care să îl străbată în siguranță, până la Mănăstirea Frăsinei. 

Prin modernizarea acestui drum, s-au realizat cele mai complexe lucrări din județul Vâlcea, atât ca dificultate, cât și ca soluții tehnice. 

Drumul a fost lărgit, s-au făcut săpături și excavări în peretele muntos, defrișări pe suprafețe importante și s-a intervenit pe zonele afectate de alunecări de teren. 

Mă rog Bunului Dumnezeu să le dea sănătate tuturor celor care au lucrat la acest drum și tuturor celor care vor merge să se închine Lui, la Athosul Românesc,  Sfânta Mănăstire Frăsinei.” A declarat, Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu!