A Administrație

Consiliul Județean Vâlcea va reabilita al treilea drum județean din alternativa Văii Oltului

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Aceasta este vestea pentru nordul județului! Alternativa peste munți a Văii Oltului, pentru că doar cu asta râmânem! În schimb ... DN 7, mii de tiruri, mii de autoturisme, accidente și blocaje, lucrări de neam prost așezate pe un drum care este sufocat de trafic.

Localnicii cunosc alternativa care pornește din Rm.Vâlcea (sens giratoriu Goranu), merge pe malul stâng al Oltului: (DJ 703L) Fedeleșoiu – Dăești – Jiblea Veche – (DJ 703 G) dreapta Sălătrucel – Berislăvești – stânga Dângești – (DJ 703 H) Perișani – Câineni – ieșire DN 7, la 40 km de Rm. Vâlcea. Tot acest traseu este completat de patru drumuri județene, din care tot Consiliul Județean a reabilitat două.

Săptămâna trecută am primit vestea, Costi Rădulescu a obținut finanțarea pentru drumul Dăeștiului (703 L) și urmează să semneze și pentru drumul Loviștei (703 H).

 

La Dăești va fi drum modern

8,6 milioane de euro vor fi investiți de la Fedeleșoiu (hotar cu Goranu, care aparține de municipiul Rm.Vâlcea) până la Călimănești, adică intersecție Jiblea Veche – dreapta Sălătrucel. Și cam tot aceeași sumă va fi obținută pentru 703 H. Pe lângă alternativa peste munți localnicii câștigă un drum vital pentru economia zilnică a zonei. Toate comunele din Țara Loviștei (cele cinci), alături de Sălătrucel, Berislăvești vor beneficia de o legătură nouă reabilitată în stilul Consiliului Județean care știe să facă dintr-o ”potecă înghiorlăită” un drum modern cu poduri reabilitate, podețe de acces și rigole betonate.

Este bine de reținut că pe lângă acest drum - 703 L, la Dăești se va construi centrura Râmnicului, proiect finanțat de CNAIR, prin fostul ministru Drulă de la USR. Un alt drum care va muta traficul greu, adică toate tirurile, de la intrarea în Budești – Goranu – Dăești – Baraj Călimănești și se va uni acolo cu centura existentă a stațiunii.   

Vom avea multe drumuri, dar le avem numai pe hârtie, singurul care a făcut ceva concret a fost Consiliul Județean Vâlcea, condus de Costi Rădulescu! Pe plan local și pe plan zonal reabilitările acestei instituții au dat valoare localităților și au ridicat nivelul de confort al localnicilor. Chiar era nevoie de reabilirarea DJ 703 L, care reprezintă o verigă pentru mobilitatea unei zone importante din nordul județului și nu mai vorbesc că deja începuse să fie folosit și de către traficul de pe Valea Oltului atunci când erau blocaje. Iar acolo, blocajele sunt zilnice ...