Ciprian Stanciu, vâlceanul stabilit în Franța, povestește cum a luat naștere afacerea sa de succes, și cum visul său a devenit realitate. Ciprian Stanciu a fondat mica sa afacere Atelier Cerbu din anul 2016. A absolvit liceul G.S.E.A.S. Călimănești, și a urmat Universitatea din Pitești ,,Administrarea Afacerilor”.
Fostul consultant financiar la o bancă din România, țara sa natală, Ciprian Stanciu (29 de ani), și-a reluat viața de la zero, stabilindu-se în Franța, oraşul Strasbourg.
Cozia-Info: Spune-mi te rog, care este povestea afacerii ”Atelier Cerbu”… care a fost primul obiect creat de tine și de la ce a pornit totul, de unde această pasiune?
„La început am avut diferite locuri de muncă, am fost consultant financiar, șofer personal pentru un om de afaceri, după care am decis să merg în Franța, Strasbourg și acolo am încercat diferite joburi, printre care, primul a fost conducător de tricicletă pentru turiști. Nu știam limba franceză, dar după ce am început să învăț limba franceză, am fost vânzător la un magazin de haine, si consultant vânzări la Sephora, după care am început să fiu model pentru diferite mărci. Am fost model pentru defilări de modă, și așa am început să fiu cunoscut în lumea modei.
Am avut oportunitatea să creez și să particip cu primul papion la ”Strasbourg Fashion Week”. Mi-a venit ideea să fac primul papion dintr-o cămașă si alte materiale pe care le aveam prin casă, având o mașină de cusut de la Teleshopping, și m-am gândit ce să fac cu ea , cum să o valorific. M-am uitat pe YouTube la tutoriale, și am învățat cum se fac papioanele. Și am început să fac primul papion. Apoi m-am îmbrăcat elegant și am ieșit la o plimbare, pe strada principală din Strasbourg . O femeie în vârstă m-a oprit și m-a întrebat de unde mi-am cumpărat papionul, pentru că vrea să-i facă și ea cadou nepotului său. Am fost foarte mândru și i-am spus că eu l-am creat, și nu e de vânzare. După această experiență am început să arăt prietenilor mei ceea ce făcusem eu, ei m-au încurajat să fac mai multe papioane, pentru că și ei își doreau papioane de la mine.
Am creat o colecție de 20 de papioane și directoarea de la Fashion Week, Alice, cea care organiza „Strasbourg Fashion Week”, mi-a propus să particip ca designer de papioane la evenimentul pe care ea îl organiza. Am participat la acest eveniment, am avut o defilare de modă cu mai multe modele. Asta a fost lansarea mea. Și am început să fabric mult mai multe papioane. Au fost două luni în care nu am vândut niciun papion, pentru că nimeni nu mă cunoștea pentru că la evenimentul pe care îl organizase Alice, au fost 10 mii de oameni prezenți pe durata întregului eveniment care a durat 7 zile, iar eu vândusem doar 10 papioane. Probabilitatea ca să fiu foarte cunoscut era foarte mică și diferența de vânzare cu privire la oferta mea. Și după toate astea, am avut ocazia să apelez la prietenii mei din modă, pentru a mă face cunoscut. Să organizez shootinguri, defilări de modă, iar ei m-au ajutat, au fost de acord cu ideea de a mă ajuta. Am început să organizez în primă fază shootinguri pe stradă având aprobare de la primăria orașului Strasbourg, trebuia să fac de fiecare dată cerere pentru fiecare eveniment și să am aprobare. După care, am început să organizez shootinguri și defilări în hoteluri de 5 stele pentru a mă face cunoscut, defilări private unde erau invitați doar o anumită categorie de oameni și așa încet, încet am început să devin cunoscut în Strasbourg. Ziarele au început să vorbească despre mine, televiziunile au început să mă cheme să dau interviuri.
Apoi, m-am implantat în centrul orașului, în mall-ul ¨Printemps¨, în diferite magazine de lux și în vitrinele hoteleturilor de lux din Strasbourg și Paris. Am făcut un parteneriat cu brand-ul de lux ¨FreyWille¨. Acest lanț avea 70 de magazine în toată Europa, dintre care și în Franța.” Am făcut un parteneriat și cu un bijutier foarte cunoscut ¨FIBULE Joaillerie Jean Riedweg¨ care a accesorizat papioanele mele cu diamante. Apoi am creat un parteneriat un designer din Paris ¨Serge Orion¨ și o pictoriță renumită din Monaco ¨Carolina Alfonso¨ și cu ajutorul lor am reușit să facem o colecție unică de papioane pictate cu foiță de aur de 24K, care ajung până la 4.500 euro bucata.”
Cozia-Info: De ce Strasbourg și nu România?
„Pentru că în Strasbourg am reușit să mă dezvolt mult mai ușor decât în România, am încercat să organizez și shootinguri în Romania, doar că oamenii sunt mai diferiți, nu au fost la fel de receptivi ca în Strasbourg. Acolo oamenii au început să facă chestia asta din plăcere. Aici în România credeau că dacă vin să facă ceva pentru tine, să te ajute , au impresia că tu te îmbogățești, tu devi milionar și ei nu. E diferența de mentalități foarte mare.”
Cozia-Info: Unde și cum îți găsești inspirația?
„Îmi găsesc inspirația când intru de ex. în magazinele din Paris pentru a-mi alege materialele pentru papioane, atunci văd diferite materiale care îmi atrag atenția și cu ajutorul acestor materiale, le iau acasă, le întind pe toate și mă uit să văd ce pot să fac cu ele. Bineînțeles că mă inspir și după tendințele modei (ce stofe sunt în trend), culorile anului.”
Cozia-Info: De unde îți procuri materiale pentru papioane?
„Din Paris, sunt magazine speciale pentru materiale de catifea și mătase. Am făcut papioane și din piele, dar nu au fost atât de căutate. Cele mai des căutate sunt cele din catifea și din mătase.”
Cozia- Info: Care a fost prima ta comandă mai mare? Și pentru cine ai realizat papioanele?
„Prima mea mare comandă, a fost pentru un restaurant din cadrul unui parteneriat pe care l-am făcut cu grupul Beau Marly care deține alte 36 de restaurante de lux în Paris. Cei de la restaurant mi-au cumpărat 40 de papioane, și asta a fost prima comandă cu un volum mai mare, pentru care m-am deplasat personal să le duc la Paris.”
Cozia- Info: Ne poţi spune câteva persoane cunoscute sau vedete care au purtat papioanele tale ?
„Sigur că da, fostul președinte al Franței, Nicolas Sarkozy mi-a trimis chiar o scrisoare personală de mulțumire pentru papionul pe care i l-am dăruit. Mai mulţi actori au urcat pe covorul roșu de la Festivalul de Film de la Cannes, cu papioanele mele, dar și alte persoane din lumea mondenă”.
Cozia-Info: Sunt măsuri diferite de papioane, de ce țineți cont atunci când le croiți?
„Sunt două mărimi, una pentru copii și una pentru adulți. Ele sunt făcute standard pentru că asta am observat că se caută.”
Cozia-Info: Pentru ce cumpără oamenii astfel de produse, doar pentru evenimente sau şi pentru a le purta mai des?
„De obicei, sunt mai des cumpărate pentru evenimente sau pentru a le oferi cadou la zile de aniversare, sau pentru hoteluri. Piața mea în marea majoritate o reprezintă hotelurile de lux, restaurantele și oamenii care cumpără aceste papioane pentru evenimente.”
Cozia-Info: Planuri de viitor care așteaptă să iasă la iveală ?
„Sigur că da, din cauza pandemiei cu Covid 19, vânzările de papioane s-au stopat puțin. Iar în timpul pandemiei m-am asociat cu un prieten din Paris și am făcut o firmă care se numește ”Pro Marketing Paris”, o firmă pentru crearea de site-uri online și dezvoltare în social media. Și am mai făcut un program de dezvoltare personală pentru femei care se numește ”Seduction Retreat 110%”, acest program este nou pe piață și în România încă nu există. Clientele mele sunt din România și Moldova, pentru că sunt foarte multe femei care întâmpină dificultăți în relațiile cu partenerii lor, sau cu bărbații cu care ele își doresc o relație serioasă pe viitor. Și atunci eu vin în întâmpinarea lor, și le ajut să vadă unde greșesc și le aduc la cunoștință ce pot face pentru a se dezvolta personal pe partea de seducție. Cum să devină seducătoare, cum să fie mult mai atrăgătoare, cum să știe să aibă grijă de bărbatul lor.”
Cozia-Info: Cât de apreciată este munca ta, ce ai învățat până acum și cum te-a schimbat pe tine ca om…?
„Munca mea în toate cele 3 proiecte, este foarte apreciată, pentru că am clienți foarte mulțumiți, pentru mine este foarte important, clientul să fie mulțumit, pentru că un client satisfăcut îți poate face reclamă pozitivă la 5 persoane, iar un client nesatisfăcut îți va face reclamă negativă la 20 de persoane. Așadar, încerc pe cât posibil să am clienți fericiți.”
Cozia-Info: Sunt curioasă cum îți promovezi lucrările…Cum atragi clienții?
„În primul proiect a fost cu defilările, cu shootingurile, prin organizarea unor evenimente, dar astea toate sau stopat și am trecut în social media, în momentul de față cea mai mare publicitate o avem pe Facebook, Instagram, unde am o comunitate destul de mare, și lucrez cu diferiți influenceri.”
Cozia-Info: Definește ” Atelier Cerbu ” în trei cuvinte!
„Lux, eleganță, rafinament.”
Cozia-Info: Cum a evoluat afacerea și care a fost rețeta succesului? Ai un sfat pentru cei la început de drum ?
„În primul rând, trebuie să aibă încredere în ei, răbdare foarte multă, să depună muncă, foarte multă muncă, pentru că nimic nu pică din cer. Vă invit să vizualizați celelalte proiecte, dacă aveți nevoie de ajutor în dezvoltarea personală, vă invit să faceți apel la mine, pe site-ul Seduction Retreat 110%, și asta vă ajută să vă dezvoltați voi ca femei.”